Laura en frank op bezoek en vakantie!! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Loes Vooght - WaarBenJij.nu Laura en frank op bezoek en vakantie!! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Loes Vooght - WaarBenJij.nu

Laura en frank op bezoek en vakantie!!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

31 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hallo overgebleven lezers haha,
Nou ik zal beginnen bij de terugreis.vannuit Nederland. We gingen namelijk terug de dag voordat william en kate gingen trouwen. Dus we waren s'avonds rond 8 uur in London, nou dit hebben we geweten. We moesten naar het station om daar de bus naar sheffield te pakken. Onderweg hier naar toe ging onze bus kapot. toen moesten we met de taxi. maar aangezien we zo ongeveer de route moesten afleggen die het bruidspaar ook af ging leggen stond alles vast of was alles afgesloten. We hebben toen over een stuk van een half uur, anderhalf uur gedaan. Met als resultaat een kotstend broertje van Lenny, wat een heerlijke geur in de taxi gaf.
En we waren net op tijd voor de laatste bus naar sheffield.

Toen we terug waren kwamen Frank en ons laura de volgende dag. De eerste dag hebben we een beetje sheffield verkent mijn tijdelijke kamer bekeken naar het hotel gegaan etc.
De 2e dag zijn we naar het politie/brandweermuseum geweest wat heel leuk was. zag je ook allemaal moordwapens enzo liggen. en daarna zijn we naar de kathedraal geweest van sheffield wat ook mooi was.
Het was heel leuk om alles te kunnen laten zien van wat ik hier dagelijks doe en waar ik bijvoorbeeld elke dag op de bus stap haha. Het was wel weer zuur toen ze weer weg gingen omdat ik wist dat ik verder geen bezoek meer zou krijgen en dus 2 maanden niemand echt zou zien.

Nou de komende weken is er niet zo heel veel interessants gebeurt. wel Heb ik op stage meerdere keren in moeten vallen voor andere onderwijsassistentes. dit was wel leuk omdat je zo ook andere en oudere klassen te zien krijgtt. en wat voor lessen hun krijgen.
De laatste week voor de vakantie was het alleen zo dat ik elke ochtend in moest vallen in andere klassen en hierdoor is mijn eindproject een beetje afgeraffeld.
Wat vervelend was is dat de directeur in de klas kwam en dat ik meteen al wist dat ik weer ergens in ging vallen. Een paar dagen werd het zelfs alleen aan Ian gevraagd en niet eens aan mij of ik het er mee eens was. dat ging het gewoon: Kom dan gaan we naar upperschool. dat was dus minder. maar ook wel weer leuk.
Ook heb ik mijn eindproject afgesloten en hier heb ik nu een 8,2 voor zonder de beoordeling in nederland. En ik kan alleen nog maar omhoog dus dat is wel heel fijn!

Nou, toen had ik een week vakantie en Lenny ging 10 dagen naar Nederland.
Dus nou ging ik ervaren hoe het was om echt alleen te zijn.
Op zich heb ik me wel sommige momenten verveeld, maar ik heb me ook heerlijk vermaakt. Ik ben gaan shoppen in Sheffield. Ook ben ik alleen naar York gegaan wat een heel gezellige stad is met allemaal oude gebouwen en van die kleine wegen met allemaal terrasjes, een waar doolhof!
Het is wel anders als je alleen ergens naartoe gaat want je kan dingen niet echt delen. Maar aan de andere kant geniet je er dan ook weer deste meer van omdat je gewoon rondloopt met een muziekje in je oren en veel beter rond kijkt.

Ook heb ik met Hazel en Joe tot 3 uur in de nacht bullshit gespeeld (liegen)
dit was ook leuk want Hazel en Joe waren aangeschoten dus dat bracht veel plezier met zich mee.

Afgelopen zaterdag (gisteren haha) ben ik met Stephanie naar Liverpool geweest. We gingen om 8 uur s´ochtends richting het station en om 7 uur s´avonds waren we weer terug. Het was een hele gezellige dag waar Stephanie vooral heel veel vroeg haha. En we met gebrekkig engels toch een heel eind kwamen. Op de terug weg was mijn hoofd echt bom vol van de vragen. Dus heb ik op de terug weg (duurt 2 uur) even geslapen want ik zou namelijk om half 8 met Joe en Hazel op stap gaan. Hazel had gevraagd of ik mee wilde omdat ze weet dat ik van stappen houd maar dat helaas nog niet zoveel is gebeurt als ik misschien zou willen.

Nou, dit was echt een leuk feestje! we gingen uiteindelijk om half 9 met de taxi naar west street (soor van stratumseind). In de cavendish (pub) zijn we begonnen, hier maakte ik eerst kennis met een stelletje. Toen ik even naar de wc was geweest was onze tafel gevuld met ongeveer 15 jongens en 2 meisjes. Oke dit was een Shock haha jee wat moest ik toch in godsnaam doen met al die mensen die ik niet kende.
Ik had besloten dat ik gewoon veel ging drinken en dan kwam t van eigens wel.
Nou, dit is gelukt haha. Ik heb veel plezier gemaakt en ben al uitgenodigt voor het volgende feest komende woensdag. Ik heb een geweldig filmpje gemaakt van een van de vrienden van Joe die aan het dansen was.. echt een lachertje, alleen krijg ik ´m niet op de site, dus dat ik n beetje jammer.
Om half 5 lag ik voldaan en vrolijk weer in bed. Ik was eindelijk op stap geweest en had ook nog is veel plezier gemaakt, van de engelse cultuur geproeft en dronken geworden. Ik vond het na 4 weken niet stappen een heerlijke avond. Wat had ik dit gemist.
Ook al was het dan met mensen die ik eigenlijk niet kende was het kei gezellig. Ik heb iedereen het woord proost geleerd en er werd de rest van de avond op z´n nederlands geproost.

nou, en dan ben ik bij vandaag. zit ik met een katertje dit verhaaltje te typen. en begint morgen het ware leven weer. heb ik nog maar 3 weekjes stage te gaan en dan is het alweer afgelopen.
Ik heb geen idee of ik nog een verhaaltje ga schrijven dus bij deze bedank ik alvast iedereen voor het lezsen van deze zeeer interessante verhaaltjes.

En aan de ene kant ben ik blij dat ik weer terug ga naar Nederland, maar aan de andere kant heeft dit leven ook zeker zijn charmes die ik zeker ga missen.

Ook wil ik iedereen bedanken voor de post die is gestuurd maar helaas niet is aangekomen.
Ik heb namelijk niets ontvangen hier via de post behalve een aangetekent pakketje van ons pap en mam.
Dus bedankt voor de kaartjes want ik weet dat ze zijn gestuurd.

En tot in Nederland, of het volgende verhaaltje!!

  • 31 Mei 2011 - 21:17

    Anouk:

    Hey Loes,
    Net de foto's bekeken en nu ... nu wachten op het verslag.
    Leuk dat je zus en frank ook langskomen, zo zie je toch regelmatig wat familie, he?
    Hier gaat alles oke.
    Maandag een nieuwe leerling erbij in SO3, heb er zin in, weer een uitdaging...
    Verder gaat morgen deel 1 van mn verstandskiezen eruit en lekker extra lang weekend met hemelvaart.
    Hoe gaat t met stage? Of heb je veel vrij en tijd om extra leuke dingen te doen?
    Hebben ze de dvd al bekeken?
    Reactie?
    Was gewoon ff benieud.
    Tot verslag-s!
    Anouk
    x

  • 01 Juni 2011 - 10:32

    Loes, @ Anouk:

    Ja, was erg gezellig dat ze langskwamen! eh, even over de DVD Ian heeft m gezien maar de reactie was echt heel zwak. ja, hij vond het wel leuk om te zien. En hij vroeg waarom J. zo in zijn neus zat, dus even uitgelegd. en alles was heel praktisch en dat was het...
    Beetje jammer dus. Maar stage bevalt prima, ze gebruiken me op het moment alleen wel heel vaak om andere onderwijsassistentes te vervangen. Wat natuurlijk aan de ene kant wel leuk is want dan sta ik meestal bij de oudere in de klas. Maar aan de andere kant ook niet want ik sta bijna niet meer in mn eigen klasje.
    maar... meer daar over in mn verslag:P
    en succes met je verstandskiezen!! en een nieuwe leerling.. leuk!! is dat gedoe met de PGB ondertussen al geregeld? want dat komt natuurlijk dan wel van pas als er nog een leerling bij komt.

    Tot verslag's haha

  • 06 Juni 2011 - 11:01

    Renata:

    Hey Loes,

    het heeft heel lang geduurd maar ik ben weer eens op je site geweest! Ik wist het webadres niet meer!!!! STOM. Maar goed, ik zie wel dat weer heel wat dingen hebt meegemaakt. Ik hoop dat je de laatste 3 weken nog heel veel plezier hebt. En dat je het met een knaller af kan sluiten!

    Tot snel in ons ook zo mooie kikkerlandje.
    Groetjes Renata

  • 11 Juni 2011 - 08:32

    Corrie Van De Looij:

    Hoi Loes,
    De laatste loodjes en dan zit je stage er al weer op, wat gaat de tijd snel.
    Maak er nog een paar leuke weken van, want voor je het weet, denk je alweer hoe zou het toch met die en die gaan en ik zou willen dat ik ze weer even kon zien.
    Ik weet zeker dat je er veel hebt geleerd en dat neem je mee in je toekomst.
    Succes en ik zie weer gauw in Wintere of Oirschot.

    Groetjes, Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 25720

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 05 November 2014

Tanzania, moshi

09 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Stage in Rotherham

Landen bezocht: