Al weer 3 weken!! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Loes Vooght - WaarBenJij.nu Al weer 3 weken!! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Loes Vooght - WaarBenJij.nu

Al weer 3 weken!!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hallo allemaal,

Het is even geleden dat ik een reisverslag heb achter gelaten omdat ik het nog niet interessant genoeg vond haha.

Nou, we zijn ondertussen 2 weken later als mijn vorige verslag.

Wat is er allemaal gebeurt?
Ik heb 1 week vakantie gehad en alweer 1 week stage gelopen.

Tijdens mijn vakantie hebben Lenny en ik niet zo ernstig veel gedaan.

We zouden in het eerste weekend samen met een engelse man (zoon van collega die 15 maanden in Nederland heeft gewoond)
naar peak district gaan. Dit is in Sheffield een of ander park met allemaal mooie natuur.
Helaas bleek toen we wakker werden dat het had gesneeuwd!!
dus we hadden die man maar even afgebelt want dat werd naturlijk allemaal erg koud enzo.

Wat hebben we verder gedaan,
we hebben vooral veel geshopt en we hebben een massage gehad!
De massage was wel erg fijn! ook had ik mijn wimpers laten verven, wat ik bij deze niemand kan aanbevelen tenzij je blonde wimpers hebt!
Je ziet het namelijk bijna niet.

Ook zijn we 3 avonden naar de pub geweest. 2 daarvan waren echt van die zit avondjes gezellig met een drankje. Bij een van deze 2 avonden was het een soort studenten avond waarbij er allemaal verschillende studentenverenigingen in de kroeg kwamen in verschillende outfits, zo had je:
de studenten
de kakkers
en de vechters (mensen als Hulk Hogan na doen enzo)

nou, hier hebben we best plezier om gehad aangezien deze groepen ook allemaal karaoke gingen zingen (of een poging hiervan)
De andere stap avond was erg leuk!! ik denk dat Lenny en ik de juiste kroeg voor ons hebben gevonden.
Het was allemaal nogal indrukwekkend omdat tot nu toe in alle 'danspubs' enorme hoeren rondliepen (als ik dat zo mag zeggen)
Je zag al het ondergoed en de borsten vielen bijna uit de shirts.
Erg indrukwekkend allemaal en ik vond het niet erg leuk.

Nou in deze kroeg liepen er wel een aantal van deze dames rond, maar wel een stuk minder. Ook was het de eerste kroeg waar wel wat knappe mannen rond liepen (wat ook wel leuk is natuurlijk). nou de muziek was goed, dus we hadden het erg naar onze zin gehad!!

Tot zover de vakantie.
Ook heb ik dan weer een weekje stage gehad. Ik merk dat ik al wat meer aan het engelse taaltje met accent gewend ben. hoewel de kinderen soms nog erg moeilijk zijn te verstaan.
Je leert gewoon nog iedere dag bij en de stage opzich went ook steeds meer.

Dat iedereen s'middags warm eet,
dat het allemaal een beetje chaotisch is, dat de kinderen niet echt aangepakt worden als ze iets niet mogen etc etc.
Ik denk dat het nog wel een paar weekjes duurt voordat ik echt op mijn plekje zit daar, maar dat is natuurlijk ook niet raar.
Als je in Nederland ergens stage loopt moet je in het begin ook even wennen.

Ook heb ik trouwens in de vakantie 2 vissen gekocht (weet niet of dit in mijn andere verslagje ook al staat, maar denk het niet). Als er iemand nog 2 enorm engelse namen weet zeg het maar haha. Jolijn kwam al met Fish en Chips, wat ik al redelijk goed vond haha.

Nou, ik ben op mn kamertje etc. al wel gewend, wel ben ik al zo'n 4 keer mn kaartje om overal binnen te komen vergeten. dan ga je bijvoorbeeld je was halen, wil je terug naar je kamer kun je niet terug. Omdat alle deuren open moeten met dat kaartje. dat is best vervelend want dan sta ja daar dus beneden haha. Maar gelukkig is er een of ander apparaatje waarmee je naar boven kunt bellen en kunt vragen of er iemand zo sociaal is om naar beneden te komen om de deur open te maken.

Morgen worden Lenny en ik geintroduseerd binnen de fitniss ruimte en kunnen we dus flink gaan sporten haha.

Nou, dat was hem wel weer geloof ik.
ohja, voor degene de het interessant vinden ben ik van:
12 tot 21 April weer in het heerlijke wintelre voor vakantie.

Groetjes vanuit het koude/regenachtige/maar toch wel leuke Engeland!!

  • 03 Maart 2011 - 16:55

    Jolijn:

    ik vind wel dat je je visjes onderhand n naam moet geven loesje, stel je eens voor dat jij pas na n maand n naam kreeg!! haha, dus ze moeten Fish and chips heten :D.

  • 03 Maart 2011 - 18:14

    Marleen:

    Hahah, Fish & Chips, best goed.

    De groeten van ons pap en mam trouwens. :)

    En tot 12 april he! xx

  • 03 Maart 2011 - 18:24

    Hannie:

    Hee Loes, en dan zeggen ze dat wij hier veel vakantie hebben in het onderwijs! In Engeland kunnen ze er ook wat van. Maar....leuk voor je dat je dan ook nog wat van het land kunt zien. In april hebben we geen vakantie dus mss zien we je nog in Eersel? Bye

  • 03 Maart 2011 - 19:56

    Anouk:

    Hallo,
    Zo, die komt slank terug in april, fitness.
    Muts, kaartje vergeten, haha
    Maar wel erg leuk om je verhaal te lezen.
    even een snelle reactie, moet naar boven, haha, heb er eentje met koorts in bedje liggen en die moet huilen.
    Zo zielig, maar vast tot snel!
    Anouk

  • 04 Maart 2011 - 12:04

    Martine:

    Fish en Chips is best origineel voor Jolijns doen!!
    Beter dan mijn Charles misschien..

    Je kan ze ook Prins Harry en Prins William noemen
    Wel toll dat je een mooi kroegje hebt gevonden!
    Ik zal vanavond nog even kijken of je op skypeje bent (dat ben je nooit als ik er wel ben namelijk)
    xxxx

  • 13 Maart 2011 - 10:54

    Ome Frank.:

    Ha die Loes,

    Waar blijft je volgende verslag? Ik ben heel benieuwd wat je allemaal mee maakt.
    Dan wil ik nog graag weten wat je met je verjaardag wil.

    Groetjes,

    Ome Frank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 25721

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 05 November 2014

Tanzania, moshi

09 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Stage in Rotherham

Landen bezocht: