Een tijdje geleden alweer - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Loes Vooght - WaarBenJij.nu Een tijdje geleden alweer - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Loes Vooght - WaarBenJij.nu

Een tijdje geleden alweer

Blijf op de hoogte en volg Loes

09 Oktober 2014 | Tanzania, Moshi

Hallo allemaal!!

Het is al weer even geleden dat ik heb geschreven, maar er valt hier ook zoveel te doen haha.
Er is sinds mijn vorige verslag al weer een hoop gebeurt, maar ik kan het natuurlijk niet allemaal hier vertellen. Dus even een korte update met wat foto's.
We zijn met het hostel naar een waterval gegaan. Dit was een flinke trip, maar het was het uiteindelijk meer dan waard.
We gingen omhoog, omlaag allemaal over van die smalle glibberige paden, maaar wat een omgeving!! Alles was zo groen en ontzettend mooi. Een beetje jammer wel dat je dus de hele tijd op moest letten waar je je voeten neerzette omdat je anders naar beneden viel. Hierdoor kon je dus niet zo goed om je heen kijken, maar we hebben meer dan genoeg korte stops gemaakt om rond te kijken.
Met een aantal mensen zijn we ook de waterval in gegaan..
Ik heb het nog nooit zo koud gehad!! Ik begon als het ware te hyperventileren omdat het zo ontzettend koud was, maar na even door zetten ben ik er toch helemaal in geweest en daarna er zo vlug mogelijk weer uit.

Henny en ik hebben nu drie keer loombands les gegeven aan wat lokale vrouwen hier, we werden met de week populairder en steeds meer vrouwen wilde armbandjes maken. Hoe blij deze mensen kunnen zijn met zoiets. Echt heel mooi om te zien.

Henny en guido zijn ondertussen ook vertrokken en op hun laatste dag hebben we een soort feestje gegeven. Dit was echt ontzettend gezellig, bijna alle kinderen en ouders waren er en met zn alle in een dala dala gepropt zijn we naar de feestbestemming gegaan. Hier hebben we de hele ochtend en middag gedanst en gespeeld.
Ik vond het echt een super afsluiting van de tijd die Henny en Guido hier zijn geweest. We hebben een hele fijne tijd gehad hier samen en ze hebben zo veel voor elkaar gekregen om het project verder te ontwikkelen.

Verder heb ik gisteren ballonnen meegenomen naar het weeshuis. Wat een pret wat een pret haha ik vind persoonlijk dat er ook echt geweldige foto's zijn uitgekomen dus die moet je echt even kijken als ze bij mijn reisverslag staan.

Even voor alle mensen die geld hebben gegeven voor het project. Ik heb namelijk iets gevonden waar ik het voor ga gebruiken!!
De kinderen moeten namelijk nieuwe schooluniformen omdat degene die ze nu hebben niet in de juiste kleuren zijn en ook al flink versleten zijn. Hiervoor ben ik dinsdag op pad geweest met een naaister en mijn persoonlijke taxichauffeur die ook meteen als tolk fungeerde haha.
We hebben alle stof kunnen vinden en ook de shirts die alle kinderen op school dragen. Ik kan de schooluniformen volledig sponsoren met het ingezamelde geld, dus daar zijn vooral de ouders erg blij mee, want de hebben er het geld gewoon niet voor.
Na dit heb ik zelfs nog wat geld over en heb ik gevraagd of ik op het weeshuis nog wat kon helpen. Hier hebben ze bijna geen geld voor aanmaak melk, dus deze kan ik ook nog wat potten kopen van het sponsor geld.
Ik hoop dat jullie het hier allemaal mee eens zijn ;)
Ik kan je vertellen dat het in ieder geval enorm enorm gewaardeerd wordt. Ik hoor regelmatig god bless you.. Dus dit geldt ook voor jullie haha

Ik zal waarschijnlijk voor een tijdje niet schrijven want....
ik ga morgen op safari voor 4 dagen (naar ngorogoro crater, tarangiri en serengeti park) en daarna ben ik 1 dag terug en ga ik 1 week naar Zanzibar (moet je echt even opzoeken, is heeeeel mooi).

Allemaal weer bedankt voor het lezen ;)
het kan even duren voordat de foto's erbij staan omdat het uploaden nogal wat tijd kost.
En ik kijk uit naar jullie reacties!

Groetjessssssss Loes

  • 09 Oktober 2014 - 12:29

    Je Vaaaaaaaaader:

    Leuk om weer te lezen, en vooral dat je het zo naar je zin hebt.

  • 09 Oktober 2014 - 13:54

    Cynthia:

    Klinkt echt super goed Loes! Je maakt er zekers een bijzondere tijd van! Super gaaf!

  • 09 Oktober 2014 - 13:55

    Guido:

    Dag Loesje,
    Vond het ook heel fijn de weken die we daar samen zijn geweest en heb ook ondervonden dat je een meisje bent met het hart op de juiste plaats ( wel spijtig dat ik nog steeds ben verkouden van het water dat ik over mijn nek heb gekregen) hahaha.
    Ook heel mooi wat je doet voor de kinderen, ze zullen blij en fier zijn met hun nieuwe uniformen.
    Loesje geniet er nog van en hoop jou met Henny nog eens terug te zien.
    Grtjs Guido

  • 09 Oktober 2014 - 14:52

    Renata:

    Ziet er goed uit Loes! Echt toppie!!!

  • 09 Oktober 2014 - 17:16

    Elma:

    Hoi Loes,
    Fijn dat het zo goed gaat maar noem je dit vrijwilligerswerk het lijkt toch echt meer vakantie.
    .maar zo te horen is het geld goed besteed.nog een fijne tijd en tot ziens

  • 09 Oktober 2014 - 23:06

    Gerrie Smetsers:

    Hoi Loes ,wat leuk om te horen dat het goed gaat.geniet ervan

  • 12 Oktober 2014 - 14:24

    Irma:

    Hoi Loes,

    Geweldig, wat een avontuur weer. Ik wil me wel aansluiten bij de opmerking van Elma, ook ik krijg de indruk dat je daar lekker vakantie aan het vieren bent.
    Super wat je voor het geld hebt gedaan, goed over na gedacht. Geniet nog van de laatste maand, ik verwacht je donderdag 6 november gewoon weer op de training.
    Groetjes Irma

  • 27 Oktober 2014 - 19:19

    Henny:

    hoi Loes,

    Dank je wel voor je lieve commentaar. Het was een gezellige tijd samen.
    Spijtig dat je weg bent als ik terugkom want wat zullen we veel te bespreken hebben.

    Ben heel erg benieuwd naar je verhalen.

    Groetjes,
    Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 25689

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 05 November 2014

Tanzania, moshi

09 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Stage in Rotherham

Landen bezocht: