lake chala, de projecten etc etc - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Loes Vooght - WaarBenJij.nu lake chala, de projecten etc etc - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Loes Vooght - WaarBenJij.nu

lake chala, de projecten etc etc

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 September 2014 | Tanzania, Moshi

Hee hee allen!

Het is weer even geleden maar weer bedankt voor alle reacties en likes op mijn reisverslagen.

Oke, waar zal ik toch is beginnen. Ik ga met lake Chala beginnen denk ik zo haha.
We zijn vorig weekend met 18 mensen van het hostel naar lake chala geweest. We zouden hier 1 nacht kamperen in tenten, maar toen bleek de 6 persoonstent nogal k.u.t. te zijn. Dus gingen we klagen bij degene die dat allemaal had geregeld. Hij ging toen kijken voor iets anders, wat uiteindelijk neer kwam op een grote lege kamer, ook niet echt je, van, het. Dusss toen kregen we een soort van grote luxe tent die eigenlijk 200 dollar per nacht kost! Jorja en ik gingen in het grote bed :D en de rest op de grond op matrassen. Uiteindelijk lagen we met 9 man in die grote tent, erg gezellig. Toen zijn we naar het meer gegaan, een flinke enge afdaling kan ik je zeggen, maar uiteindelijk meer dan de moeite waard! Wat ontzetten mooi was dat zeg! Helemaal omgeven door bos en apen haha. We hebben ook even gezwommen, maar dit was toch wel redelijk koud omdat de zon niet echt scheen. En toen!! toen moesten we weer terug om hoog.. jeeeetje mina wat een tocht haha.
's Avonds hadden we een kampvuur inclusief marshmallows. Erg gezellig.
De volgende dag gingen we weer naar het meer en hebben we daar kayakken gehuurd. Het meer ligt op de grens van Kenia en Tanzania, en op een gegeven moment kwamen we een lijn met plastic flessen tegen. Dus we gingen er maar vanuit dat dat de grens was haha! Dus, ik ben ook in Kenia geweest joehoee.
Na dit weekend ben ik helaas wel maandag en dinsdag ziek geweest en heb ik dus niet naar de school geweest voor de verstandelijk gehandicapte kinderen. We waren ziek met 5 mensen die naar lake chala waren geweest, dus misschien hebben we iets verkeerds gegeten ofzo.
Dit was dus wel ff minder, maar goed.
Woensdag ben ik naar het weeshuis geweest (oh daar was ik de week ervoor ook al geweest). Hier zaten vorige week kinderen tussen de 1,5 en 6 jaar ongeveer. Maar vorige week was het vakantie, dus deze week waren er een stuk minder kinderen omdat er een hoop nu naar school waren. Maar nog steeds werd ik erg hartelijk ontvangen (lees: 20 kinderen die op je af komen stormen op opgetild en geknuffeld te worden). Echt super schattig!
De vrouwen die er werken zijn ook erg aardig (en fotogeniek). Sommige kunnen wel wat engels en andere helemaal niet. Dus dit is soms wel wat lastig, maar over het algemeen gaat het prima.
De kinderen spelen eerst buiten en dan krijgen ze melk en gaan ze weer buiten spelen. Hierna hebben ze lunch en dan gaan ze allemaal slapen.
Ik ben eigenlijk dus de hele dag met kinderen aan het spelen en aan het knuffelen, maar wel erg leuk! Ze hebben eigenlijk een regel dat je ze niet op mag tillen of knuffelen.. Maar die regel die ga ik niet naleven, ze hebben die aandacht zo hard nodig.
Ik heb trouwens ook geleerd om op z'n afrikaans een luier aan te doen. Dit is eigenlijk gewoon een doek die je vast zet met veiligheidsspelden.
En om ze dan in bed te leggen is mijn geluksmoment van de dag, bij ieder kind weer. Hoe die grote bruine oogjes je dan aankijken ooooohw om bij te smelten haha.
Toen ben ik donderdag naar de school geweest, ik ben hier maar even geweest want ik moest eerst naar het ziekenhuis voor mijn vrijwilligersvissum. Ze hadden toen ik er was les in bidden en kerkliederen zingen, erg interessant. Ze moesten het allemaal een keer alleen proberen, en hoe goed of slecht het ook ging, ze kregen allemaal groot applaus waarna je de kinderen zag glunderen. Hierna was het alweer lunchtijd en tijd om naar huis te gaan. Dus ik heb nog niet heel veel kunnen doen op de school, maar ik heb goede hoop voor maandag.
Toen ik klaar was op school ben ik met Henny en Guido naar lightnesse en mister kaale gegaan (hier verblijven guido en henny). Hier hebben Henny en ik flink zitten oefenen met loombands, want ongeveer 1,5 uur later kwamen er drie vrouwen van het koor waar lightness in zingt om met ons armbandjes te maken. Dus we moesten het natuurlijk eerst zelf wel kunnen. Na wat gepruts lukte het toch eigenlijk wel prima en waren we klaar om te gaan. Uiteindelijk kwamen er 2 vrouwen die met ons de armbandjes gingen maken. Dit was op zich wel fijn, want dinsdag gaan we dit weer doen en dan komen er een stuk meer vrouwen en dan kunnen die twee die er gisteren waren ons helpen. Deze twee dames ging het prima af, en ze gingen vrolijk naar huis met hun armbandjes en de belofte dat ze ons dinsdag zouden helpen.
Hierna heb ik met Henny en Guido bij lightness en mister kaale gegeten. Dit was erg gezellig en eten in overvloed haha. Het is wel leuk om te zien hoe het ook anders kan, dan alle verschrikkelijke huizen die we tot nu toe hebben gezien. Ik werd heel hartelijk ontvangen en moet vooral een keer terug komen. Dus dat gaat ook zeker gebeuren.

Nou, dit was 'm alweer denk ik zo.
Dit keer wat meer foto's in plaats van een lang verhaal ;)

Doooeeeei en tot de volgende keer maar weer.

  • 19 September 2014 - 16:05

    Gerrie Smetsers:

    Hè Loes,fijn dat het zo goed met je gaat.geniet van alle moois dat je daar ziet en meemaakt.

    Groetjes van ons

  • 19 September 2014 - 16:53

    Die Papa En Die Mama:

    Erg leuk Loes kunnen andere ook je verhalen lezen, het meeste wisten we natuurlijk al maar toch nog leuk om te lezen.

  • 19 September 2014 - 18:48

    Ome Frank En Tante Marianne:

    Geweldig leuk verhaal Loes. Geniet van de kinderen en het verblijf. Kus.

  • 19 September 2014 - 20:29

    Henny:

    Leuk verhaal Loes.. Vond het gisteren wederom heel gezellig. En je was hier meer dan welkom.

  • 19 September 2014 - 22:02

    Irma:

    Super verhaal, blijf schrijven, erg leuk om te lezen.
    Wil ook even kwijt dat wij de 1e wedstrijd hebben gewonnen en ik ben super trots.

    Ik wacht al op een nieuw verslag en weer geweldige foto's

    Have fun.
    Gr Irma

  • 19 September 2014 - 22:35

    Anouk De Groot:

    Loes, klinkt zo gezellig, spannend en vooral indrukwekkend. Wat een rijke ervaring, echt heel stoer! Gr. Anouk

  • 20 September 2014 - 19:26

    Elle:

    Hee Loes,

    Zo te lezen verveel jij je daar totaal niet!
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.

    Veel plezier nog!
    Groetjes Elle

  • 22 September 2014 - 16:52

    Francien:

    Hoi Loes ho is ie? Zo te lezen in je verslag gaat het je goed af,zo blijven we een beetje op de hoogte. Geniet ervan.

    Groetjes, Wim en Francien!

  • 22 September 2014 - 18:46

    Corrie & Rinus:

    Ha die Loes,

    Zoals ik je site lees heb je het echt heel erg naar je zin, fijn om horen, want het kan ook wel eens anders zijn, maar gelukkig geldt dit niet voor jou.
    Maar zwemmen in het Lake Chala en daarna de juiste (mens) apen mee terug naar huis nemen is toch wel heel bijzonder, je zou je zomaar kunnen vergissen!!
    Hoe is het weer bij jullie? in welk jaargetijde zit je daar?

    Loes blijf lekker knuffelen met de kindjes, en ons schrijven want we kijken er naar uit !!!

    Groetjes en een knuffel van ons, Corrie & Rinus.

  • 30 September 2014 - 11:05

    Willem, Dion, Lucienne:

    Hey Loes,

    Wat een leuke tijd heb jij daar. Dion is al jaloers met al die kleine kinderen knuffelen.
    Geniet van alles en we blijven je verhalen volgen.

    Groetjes van ons alle

  • 09 Oktober 2014 - 07:27

    Sanctus:

    its so special of what your doing, helping people who needs your help, they will have nothing to repay you, but be sure that you did something that not all people can do despite of being rich.. You did well.. ahsante sana.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 25716

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 05 November 2014

Tanzania, moshi

09 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Stage in Rotherham

Landen bezocht: